Aroma
Арома предлага високо качествени продукти на потребителите, с отговорност към тяхното здраве и красота. Като водещ европейски производител на козметика с дългогодишни традиции в бранша и благодарение на иновативните си решения, компанията трансформира опит си в производство на козметика и разшири портфолиото си с перилни и почистващи продукти.
В отговор на предизвикателствата на новото време, което налага високи изисквания и правила, Арома непрекъснато се промяна. Многообразието е водещ фактор за успех, а продуктите създават емоция и усещане за чистота, нежност и връзката с вечния извор за живот – Природата. Тази хармония от здраве и красота е свързана с идентичността на Арома.
1924
Иван Скрински, един родолюбив българин, и неговата химическа лаборатория поставят началото на Арома. Името Арома произлиза от аромат.
1927
Първата инвестиция в Арома е на младия предприемач Стефан Цвятков с дялов капитал от 100 000 лева.
1930
Производството и търговията на етерични масла и есенции се разраства и Арома открива първия си фирмен магазин на ул. Леге в гр. София.
1933
1936
Произвежданото от Арома ментово масло получава статут на продукт с национална значимост, наред с добилото широка популярност розово масло.
1944
Арома произвежда всепризнати с качествата си фруктови есенции, етерични масла, естери и бои за оцветяване с различно приложение.
1947
Арома е национализирана и от частна става държавна собственост.
1954
Арома е водещ производител в България на парфюмерия, козметика и етерични масла.
1955
Върху всички опаковки се появява първият символ на Арома – розата. Заедно с него се налага и първото послание „Всичко за здравето, жизнеността и красотата на човек“.
1956
Създаден е най-популярният български крем Здраве. Откриването на “златната” му формула е резултат от дълги опити в създаване на продукт за кожни раздразнения.
1960
Портфолиото на Арома включва над 40 продукта – парфюми, козметика за лице и тяло, шампоани, балсами за коса, сапуни.
1964
Арома въвежда за първи път в България тубеното производство.
1965
Създадени са първите български пасти за зъби.
1967
Арома започва производство на първите български дезодоранти, лак за коса и освежители за въздух.
1968
Създадена е първата българска боя за коса Арома Колор. Марката включва боя за коса, шампоан оцветител, гел шампоан и шампоан за боядисана коса.
1969
Арома е утвърден производител на български продукти за чужди пазари и изнася в над 17 страни по света.
1970
Арома създава пастата за зъби Мери с признати лековити свойства, укрепваща венците. В съдържанието ѝ има минерална вода от извора край село Меричлери.
1979
Арома произвежда по френска технология на Л’Ореал декоративна козметика и бои за коса за българския и Източноевропейския пазар.
1980
Арома подписва договор с Кристиан Диор за изграждане на парфюмериен цех за производство на парфюми под частна марка.
1989
Нов етап в историята на Арома с включване на частен капитал в активите на предприятието.
1991
Арома става акционерно дружество.
1992
Създадена е най-успешната българска марка за орално здраве – Astera. Тя включва всичко необходимо за ежедневна грижа – четки, пасти за зъби и вода за уста.
1994
Създадени са марките Aroma, Aroma Natural, Aroma Fresh, VIKING, Happy baby.
1996
Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) отпуснала заем в размер на 8 милиона долара за приватизацията на Арома. Това е първият заем отпуснат в България от ЕБВР.
Приет е инвестиционен план на Арома и са закупени автоматизирани машини за производство и модерно оборудване за лабораториите.
1998
Арома изгражда стабилни партньорства с утвърдени в цял свят компании за доставка на суровини и материали. Сред тях са: Huntsman, BASF, Chemopharma, Clariant, Cognis, Degussa, Deutsche Prazisions Ventil, Dragoco, Firmenich, Jean Niel, Roquette, Floressance, S&D Chemicals, H&R, Huhtamaki Van Leer.
2000
Арома e 100% частно дружество и напълно отговаря на съвременните стандарти за качество. Получава сертификат ISO 9001: Системи за управление на качеството.
2001
Арома се доближава все повече до Природата. Новата идентичност на компанията го показва с ново лого и послание “Естествено от Арома”.
2002
Astera поставя рекорд за книгата на Гинес в категорията “Най-много хора, миещи зъбите си едновременно”.
2003
Арома произвежда над 135 продукта, в седем категории – лице, коса, тяло, устна хигиена, бебешка козметика, парфюми и стилизанти.
2004
Арома е експортно ориентирана и над 70% от производството на компанията е насочено към външни пазари.
2005
Арома има социално отговорна политика, която гарантира екологично и природосъобразно поведение, като използва опаковки, напълно разградими в околната среда.
2007
Арома произвежда продукти под чужди марки за водещи компании и големи търговски вериги в Англия, Франция, Холандия, Швеция, Дания, Норвегия, Финландия и др.
2009
Арома създава медицинска козметика под марка Здраве за дерматологични проблеми – акне, пърхот и косопад.
2011
Арома създава фонд Green Bulgaria и осиновява 52 декара вековна гора, за да съхрани част от българската флора и фауна.
2012
Арома е първият производител в България и региона с реално изпълнени критерии за „Добри производствени практики“ и получава сертификатите GMP.
2013
Новата идентичност на Арома свързва грижата за здравето и красотата с приятна емоция. Ново лого и послание „В нежна връзка с мен“.
2014
Арома стартира инициативата „Пътят на продукта“, с която показва на външни посетители производствената си база.
2015
Арома създава KOLORA, трайната боя за коса с течен кератин и регенин, разработена от експерти за професионален резултат.
2016
Арома започва производство на продукти за хигиена и чистота ЧИСТО.
2018
Aroma Color празнува своя 50-т годишен юбилей.
2019
Арома започва производство на перилни препарати и омекотители Sensimo.
2
продукти